.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقش پررنگ «چای» در استیضاح حجتی ؛
اتحاد نمایندگان شمال و شمال غرب در استیضاح وزیر کشاورزی
بررسی سوابق نشان می‌دهد نمایندگان شهرهای شمالی و شمال غربی کشور حامیان اصلی استیضاح حجتی هستند و پس از یکسال تلاش و با داغ شدن بازار استیضاح وزرای دولت،به هدف خود بسیار نزدیک شده‌اند.
اتحاد نمایندگان شمال و شمال غرب در استیضاح وزیر کشاورزی

به گزارش شمال نیوز، در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی‌یک عضو هیات رییسه مجلس شورای از اعلام وصول استیضاح وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.


اکبر رنجبرزاده گفت: ‌طرح استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که در تاریخ ۲۷ دی ۹۶ به کمیسیون کشاورزی ارجاع شده بود با توجه به اصرار ۱۰ نفر از نمایندگان متقاضی طبق ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام وصول می‌شود. وی افزود: بر اساس ماده ۲۲۵ آیین‌نامه داخلی مجلس، وزیر جهاد کشاورزی حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی خواهد بود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین از اواخر سال ۱۳۹۵ همواره بحث استیضاح محمود حجنی، وزیر جهاد کشاورزی مطرح بوده که البته به دلایلی انجام نشده است. یکی از دلایلی که سال گذشته برخی نمایندگان خواهان استیضاح از جمله علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر علیه حجتی مطرح می‌کردند موضوع خرید تضمینی محصولات از چایکاران بود که به زعم آنها یا اتفاق نیفتاده و یا در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده بود.


اسدالله عباسی نماینده مردم رودسراز جمله نمایندگانی است که پیشتر انتقادهای جدی به عملکرد سازمان چای وارد کرده و این عملکرد را یکی از دلایل استیضاح احتمالی وزیر ذکر کرده بود.عباسی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با سازمان چای در حال غفلت و بی‌تفاوتی به سر می‌برد و این سازمان را به حال خود رها کرده، ادامه داد: مسئولان و مدیران سازمان چای با توجه به مشکلاتی که در زمینه صنعت چای از قبیل چای خشک سنواتی که از گذشته در انبار‌های چای باقی مانده، پرداخت مطالبات چای‌کاران و همچنین پرداخت بیمه کشاورزی چای‌کاران وجود دارد، قادر به پاسخگویی نیستند.


ذبیح نیک‌فر لیالستانی نماینده مردم لاهیجان را هم کمابیش می‌توان از منتقدان وزیر کشاوزی از زاویه صنعت چای دانست. او یکی از منتقدان جدی واردات چای خارجی است.


بنابراین به نظر می‌رسد نمایندگان شهرهای شمالی کشور که منطقه اصلی تولید چای در کشور است، از حامیان اصلی استیضاح حجتی هستند. از طرف دیگر در چند ماه گذشته سازمان چای به طور قطره چکانی در حال پرداخت مطالبات چایکاران است و تا لحظه تنطیم این گزارش علام کرده که بیش از ۹۰ درصد این مطالبات پرداخت شده است. به احتمال زیاد هم وزیر جهاد کشاورزی در روز استیضاح، گزارشی از مبالغ پرداخت شده را در دفاع از عملکرد خودش به مجلس ارائه خواهد کرد. اگرچه به نظر می‌رسد انتقادها وگلایه‌های نمایندگان درباره وضعیت صنعت چای و عملکرد وزارت کشاورزی و سازمان‌های زیرمجموعه آن بیشتر از موضوع پرداخت مطالبات چایکاران است.


یکی دیگر از دلخوری برخی نمایندگان مجلس از حجتی را هم نباید فراموش کرد که روح‌الله حضرت‌پور نماینده مردم ارومیه آبان ماه سال ۹۶ مطرح کرد. به گفته او در سایه بی‌برنامگی وزارت جهاد کشاورزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن از سیب‌های باغداران از بین رفته است، در صورتی که اگر برنامه‌ریزی درستی انجام شده بود می‌شد این میزان سیب‌ها را کنستانتره و تبدیل به آبمیوه کرد.


بنابراین، بررسی سوابق نشان می‌دهد نمایندگان شهرهای شمالی و شمال غربی کشور حامیان اصلی استیضاح حجتی هستند.باید منتظر بمانیم و ببینیم هماوردی نمایندگان و حجتی در روزهایی که بازار استیضاح وزرای دولت داغ شده است، به نفع کدامیک به پایان خواهد رسید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

راوی 21 اسفند 1396
باسلام..پس تکلیف سبوس چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.